Skip to content

En flygblogg till

PPL-aspirant, därför att det är härligt att flyga och känna att man faktiskt klarar av det.

Idag ska jag flyga långnav DK. Vi ska starta vid 1630 (UTC1430), skönt att det är sommar så att det är ljust länge.

Färdplanen ser ut som följer:

ESSL-ESKN

ESKN-ESSX

ESSX-ESSB

ESSB-ESSL

Jag har räknat och mätt, ritat på kartan och jag har lagt in färdplaner i aroweb. De är godkända och klara – bara att flyga!

Det ska bli fantastiskt spännande, jag har svårt att koncentrera mig på annat just nu. Jag är nog lite odräglig hemma, har svårt att ha fokus på här och nu – tänker mest på flygningen. Funderar på om jag kommer att bli hungrig. Funderar på om jag kommer att få hemskt ont i knäna igen. När jag flugit en timme brukar jag ha fruktansvärt ont i knäna när jag går ur planet. Vet inte varför, spänner mig väl omedvetet eller nåt. Funderar på hur det kommer att kännas att landa på en ”ny” flygplats, om jag kommer att stressa ihop i varvet. Kommer det vara mycket annan flygtrafik i området?

Jag längtar mest iväg, vill upp! Vädret ser väl ok ut, hoppas molnen håller sig borta från östra delen av Sverige idag. Hoppas jag har gjort rätt i min planering.. Får ta det med min lärare när jag kommer dit i em.

Snart!!!!

